Veel gestelde vragen

Staat jouw vraag er niet tussen, neem contact met ons op.

Waarom wijn uit een Bag in Box?

Er zitten veel voordelen aan de box in box ten opzichte van de ‘fles’. Voordelen zijn:
– De wijn in een bag in box blijft minimaal 4 weken ‘vers’ na het openen van de box
– Duurzaam: 85% minder afval en 50% lagere CO2 uitstoot tov de ‘fles’
– Niet meer naar de glasbak. Een Bag in Box bestaat uit een kartonnen door met daarin een plastic zak.
– Kwaliteitswijn: de kwaliteit van de wijn doet niet onder aan de kwaliteit in een fles

Waar kan ik de Algemene Voorwaarden nalezen?

Als je hier klikt, word je doorverwezen naar onze Algemene Voorwaarden.

Hoe kan ik contact opnemen?

Voor het stellen van vragen en het geven van opmerkingen kun je contact opnemen met WYNZ door een e-mail te sturen naar info@wynz.nl of te bellen met 06-83300908. Bij opmerkingen over bestellingen vragen wij het ordernummer te vermelden. WYNZ doet haar best vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Moet ik een account aanmaken om te kunnen bestellen?

Nee dat hoeft niet maar is wel handig voor vervolgbestellingen. WYNZ heeft enkele gegevens  nodig om de bestelde producten te kunnen versturen of om contact op te kunnen nemen over een bestelling. Hierbij moet je denken aan naam, adres, woonplaats en eventueel een telefoonnummer.
Bij de registratie vragen wij tevens om de geboortedatum, aangezien wij geen alcoholische dranken verkopen aan jongeren onder de 18 jaar. De gegevens worden opgeslagen, zodat bij een volgende aankoop bij WYNZ direct kan worden besteld.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten!

Klik hier als je het wachtwoord niet meer weet. Je komt vervolgens op een pagina waar je het (bij ons geregistreerde) e-mailadres kunt invullen. Binnen enkele minuten ontvang je een e-mailbericht met daarin de accountgegevens om op de website van WYNZ te kunnen inloggen.

Hoe kan ik een account aanmaken?

Om bij WYNZ producten te kunnen bestellen en de bestelling te kunnen volgen kun je een account aanmaken. Je kunt een account aanmaken via “Registreren”. Vervolgens klikt u onder “Nog geen klant?” op “Account aanmaken”. Je kunt nu verder gaan met het plaatsen van de bestelling.

Hoe kan ik mijn accountgegevens wijzigen?

Je kunt de accountgegevens wijzigen via “Inloggen”. Om  gegevens te kunnen wijzigen, moet je wel ingelogd zijn.

Zijn de prijzen in de winkel inclusief BTW?.

De vermelde prijzen op de website van WYNZ zijn inclusief BTW. Alleen de verzendkosten (indien het bestelbedrag lager dan € 85 is) worden nog aan de bestelling toegevoegd.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Om een gewenst product te selecteren klikt u op “Bestel deze Box”. Het product wordt in de winkelwagen geplaatst en de pagina “Winkelwagen” wordt zichtbaar. Onder het besteloverzicht verschijnen twee opties: “Naar winkel” en “Bevestigen en verder gaan”. Klik op “Naar winkel” wanneer je meer producten wilt bestellen. Wanneer je de bestelling wilt plaatsen klikt u dan op “Bevestigen en verder gaan”. Vervolgens worden de persoonlijke gegevens zichtbaar en heb je de mogelijkheid om een betaalwijze te kiezen. Op deze pagina heb je ook de mogelijkheid om het afleveradres te wijzigen. Klik nogmaals op “Bevestigen en verder gaan”. Controleer de persoonlijke gegevens en de bestelling altijd goed voordat je een bestelling definitief maakt. Per e-mail ontvangt je vervolgens een bevestiging van de bestelling.

Hoe kan ik betalen bij WYNZ?

Je kunt een bestelling bij WYNZ betalen met iDEAL,  PayPal, AfterPay/ Riverty, Payconiq, Apple Pay of Cadeaukaarten
Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk, direct tijdens het bestelproces, de betaling van de online aankopen bij WYNZ afhandelen via jouw eigen bank.
Met AfterPay/ Riverty kunt je achteraf betalen, je ontvangt na een paar dagen een mail van AfterPay voor de betaling.
Met Paypal maak je gebruik van een systeem dat  fungeert als intermediair voor online en mobiele betalingen tussen personen onderling, online verkopers en webwinkels. Om te betalen is alleen een e-mailadres nodig.
Met Payconiq maak je gebruik van een elektronisch betalingssysteem in de Benelux en Duitsland, bedoeld om met de smartphone te kunnen betalen aan vrienden of in handelszaken.
Apple Pay is een mobiele betalingsdienst ontwikkeld door Apple Inc. waarmee gebruikers kunnen betalen met een geschikt Apple-apparaat dat gekoppeld is aan een credit- of debetkaart. Apple Pay vereist geen speciale eigen betaalautomaten, maar werkt op alle bestaande betaalterminals die contactloos betalen ondersteunen.

Is betalen bij WYNZ veilig?

Betalen bij WYNZ is absoluut veilig. De beveiligingsmethode die WYNZ hanteert via internet is SSL (Secure Socket Layer). SSL zorgt ervoor dat de pagina’s waar je de betaalgegevens moet invullen beveiligd zijn. De beveiliging van deze pagina’s zorgt ervoor dat gegevens niet kunnen worden onderschept door derden terwijl ze worden verzonden.

Hoe wordt de bestelling verzonden?

Bestellingen worden door ons verzonden met PostNL. Bij verzending uit ons magazijn ontvangt je een track & trace code van PostNL. Met deze code kun je de status van de bestelling volgen en het verwachte tijdstip van bezorgen zien.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

De verzendkosten voor afleveradressen in Nederland bedragen € 5,99 per bestelling, bij een bestelbedrag boven de € 85 is de verzending gratis.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Nadat wij de betaling hebben ontvangen, gaan wij over tot het verzenden van de desbetreffende bestelling. We streven ernaar om de bestelling dezelfde dag of uiterlijk de volgende dag te versturen. Met de track & trace code van PostNL kunt je de bestelling volgen.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, het is mogelijk om de bestelling op een ander adres te laten bezorgen. Bij het invullen van de NAW-gegevens kun je hiervoor kiezen.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

De wettelijk afkoelingsperiode is 14 dagen, zonder opgaaf van redenen kun je het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor rekening van de klant.

Wanneer krijg ik het geld van mijn bestelling terug?

De retourverzendkosten (van de klant naar WYNZ) zijn voor rekening van de klant. WYNZ wacht met terugbetalen totdat het product retour is ontvangen. De terugbetaling is kosteloos voor de klant.

Hoe heeft WYNZ mijn privacy geborgd?

Hoe WYNZ omgaat met jouw privacy staat uitgebreid beschreven in ons privacybeleid.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Indien je een klacht heeft dan kun je het volgende doen om ons hiervan op de hoogte te stellen. Stuur een mail naar info@wynz.nl en geef hierbij een duidelijke omschrijving van de klacht. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk de klacht in behandeling nemen en werken aan een passende oplossing.

Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?

Als je niet langer de nieuwsbrief van WYNZ wilt ontvangen kunt onder aan de nieuwsbrief kiezen voor ‘afmelden’.  Je ontvangt dan geen nieuwsbrief meer.

Hoe kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbief?

De nieuwsbrief van WYNZ ontvang je door op de homepage onder “Nieuwsbrief” jouw e-mailadres in te vullen en “aanmelden” te selecteren. Ook bij het afrekenen kun je aanvinken dat je de nieuwsbief wilt ontvangen. Je ontvangt dan de nieuwsbrief in jouw mailbox.