pakken wijn

Pakken wijn

Pakken Wijn

Soms verschijnt er een product op de markt waarvan je denkt; dat ik daar niet op ben gekomen, zo simpel. Waar ik het over heb is de bag in box ofwel pakken wijn.
Voor wie de bag in box niet kent: Het is een kartonnen doos met daarin een zak met kunststof kraantje. Er gaat vaak 3 liter wijn in, wat gelijk staat aan vier flessen. De pakken wijn bestaan al lang en is ook al lang een groot succes, maar nog niet bij ons in Nederland…

In de wereld van wijnliefhebbers zijn er maar weinig dingen die zo handig en populair zijn als het “pak wijn.” Deze innovatieve verpakking heeft de manier waarop we van onze geliefde druivennectar genieten, veranderd. Wat veel mensen echter niet weten, is dat deze briljante uitvinding kan worden toegeschreven aan de visionaire Thomas Angove. In dit artikel duiken we in het verhaal van de man achter het pak wijn en ontdekken we hoe zijn idee de wijnindustrie voorgoed heeft veranderd.

Thomas Angove: Een Pionier in de Wijnindustrie

Thomas Angove werd in 1918 geboren in het schilderachtige stadje Renmark in Zuid-Australië, dat destijds bekend stond om zijn wijnproductie. Zijn familie had al generaties lang ervaring in de wijnbouw en -productie, wat Thomas een solide basis gaf om zijn wijnavontuur te beginnen.

De wijnindustrie in die tijd stond voor enkele uitdagingen. Eén daarvan was de manier waarop wijn werd verpakt en geconsumeerd. Flessen waren de norm, maar ze hadden enkele nadelen, zoals breukgevaar en het ontbreken van een luchtdichte sluiting. Thomas Angove was vastbesloten om een betere manier te vinden om wijn te verpakken en te serveren, en zo begon zijn reis naar de uitvinding van het “pak wijn.”

De Geboorte van het Pak Wijn

In 1965 ontwikkelde Thomas Angove een idee dat de wijnwereld zou veranderen. Hij bedacht een eenvoudig, maar effectief systeem waarbij wijn in een met lucht gevulde zak werd verpakt, die op zijn beurt in een kartonnen doos werd geplaatst. Dit concept bood verschillende voordelen ten opzichte van traditionele glazen flessen. Het was niet alleen veel lichter en goedkoper om te produceren en te vervoeren, maar het zorgde er ook voor dat de wijn langer vers bleef, omdat er geen lucht bij kon komen.

De Impact op de Wijnindustrie

Het “pak wijn” bleek al snel een doorslaand succes te zijn. Het was handiger, milieuvriendelijker en toegankelijker dan traditionele wijnflessen. Dit maakte wijn toegankelijk voor een breder publiek en opende de deuren naar nieuwe markten. Mensen hoefden niet langer een hele fles te openen als ze slechts één glas wijn wilden, en dit leidde tot minder verspilling.

Het pak wijn is ook een uitstekende keuze voor evenementen buitenshuis, zoals picknicks en concerten, omdat het gemakkelijk te dragen en te serveren is. De kartonnen verpakking biedt bovendien een groot oppervlak voor marketing, waardoor merken hun logo’s en boodschappen kunnen tonen.

Het Succes van Pakken Wijn Vandaag

Vandaag de dag zijn pakken wijn niet meer weg te denken uit de wijnindustrie. Ze zijn verkrijgbaar in verschillende maten en variëteiten, en de kwaliteit is er aanzienlijk op vooruitgegaan. Het “bag-in-box”-systeem heeft zich bewezen als een duurzaam en praktisch alternatief voor traditionele wijnflessen.

Als je op zoek bent naar een handige manier om van je favoriete wijn te genieten, hoef je niet verder te zoeken dan een pak wijn. Dankzij Thomas Angove’s baanbrekende uitvinding kunnen wijnliefhebbers over de hele wereld nu op een meer toegankelijke, duurzame en smaakvolle manier van hun favoriete druivendrank genieten.

Het is duidelijk dat het “pak wijn” een blijvende impact heeft gehad en een populaire keuze blijft voor wijnliefhebbers over de hele wereld. Dus pak een pak wijn, schenk jezelf een glas in en hef het glas op Thomas Angove, de man achter deze geweldige innovatie. Proost!

Consumptie van Wijnpakken

Het is dan ook niet gek dat in Australië en Nieuw Zeeland bijna iedereen daar pakken wijn. Ook in Scandinavië is het bijzonder populair en heb je een enorm aanbod.

Nu is Nederland een wijnland bij uitstek en wordt er per persoon veel meer geconsumeerd dan in de hierboven genoemde landen. Dus de markt is in verhouding groter. Daarbij zijn er veel meer voordelen van pakken wijn ten opzichte van een fles. Om er maar een paar te noemen:

– de wijn pakken zijn makkelijker en goedkoper
– beter te transporteren
– na gebruik beter te recyclen
– de wijn blijft veel langer koel
– na opening langer houdbaar, wel 4-6 weken

Het wijnpak laat zich gemakkelijk laat meenemen op de bagagedrager, in de boot, in de caravan of gewoon in de hand op weg naar het park.

WYNZ

WYNZ is gespecialiseerd in de verkoop van pakken wijn. Wij geloven in de toekomst van het pak wijn omdat de voordelen zo groot zijn. Het is een kwestie van tijd dat Nederland de wijn in pak gaat omarmen. Wij zijn er klaar voor!

Er zijn bij ons wijnen verkrijgbaar uit Italië, Frankrijk en Spanje. Dagelijks zijn wij in gesprek met wijnhuizen om nieuwe wijnen aan het assortiment toe te voegen. Laat je dus verrassen door de kwaliteit van pakken wijn.